Wrześniowe wczasy w Mrzeżynie.

Lato 2023r trwa długo. Chyba nikt się nie spodziewał, że pierwsza połowa września będzie upalna,
z temperaturami dochodzącymi do 30st.C.
Turnus słuchaczy Świętokrzyskiego UTW rozpoczął się co prawda chłodną i mokrą pogodą ale trwała krótko.
Po dwóch dniach plaża w Mrzeżynie zaroiła się od wczasowiczów. Mieszkaliśmy w bardzo wygodnym ośrodku wczasowym “Piramida Lux”. Właścicielka pensjonatu pani Helenka, wyjatkowo miła i gościnna osoba, dawna kielczanka, bardzo nam dogadzała. Za jej zgodą urządziliśmy sobie dodatkowy wieczorek taneczny. Nie tylko udostępniła nam salę, urządzenia nagłasnijące muzykę, herbatę i kawę ale take niespodziewanie dla nas zastaliśmy stoły zastawione paterami z ciastkami.
Na ternie ośrodka można było skorzystać z urządzeń zewnętrznej siłowni fitness oraz basen. Z basenem oczywiście wygrywało nasze Morze Bałtyckie.
Uczestnicy naszego turnusu okazali się świetną, wesołą, towarzyską grupą. Na dwóch wieczorkachtanecznych
i ognisku za każdym razem, bawiła sie praktycznie cała ekipa. Były tańce, chóralne śpiewy i oczywiście rozmowy, które wszyscy chętnie prowadzimy.

Mieliśmy też wspaniałą rezydentkę Anię z Biura Podróży Prima Travel. Cały czas przebywała z nami, proponowała wspólne spacery, zorganizowała też jeden dzień wycieczkowy. Ze względu na trudności z uzyskaniem transportu, bo Mrzeżyno to nieduża wieś, były dwie wycieczki jednego dnia. Po śniadaniu wybraliśmy się do Trzęsacza a po obiedzie do Kołobrzegu.

Trzęsacz to malutka miejscowość. Atrakcją turystyczną są ruiny XIV/XV w kościoła na urwisku, niegdyś blisko morza. Wiosną 1904r w czasie roztopów runęła do morza pólnocna ściana światyni, a ostatnie osuwisko miało miejsce w 1994r. Dziś oglądamy tylko fragment południowej ściany..
Kołobrzeg wielu z nas jest znany jako kurort zdrojowy. Sami zwiedzaliśmy miasto,korzystając z internetowych podpowiedzi. Głowne atrakcje są w centrum miasta. Między innymi XIVw gotycka katedra, mieszczańskie kamienice z XVw, które są obecnie rekonstruowane ora Ratusz Miejski z 1829r. Miasto powstało w 1225r z osady, która rozwinęła się wskutek pozyskiwania soli. Zajrzeliśmy także do Portu Morskiego z bardzo atrakcyjnym basenem jachtowym. Spacer bulwarem od mola do latarni morskiej też sprawił nam przyjemnośc.

Gospodyni wraz ze swoją pomocną rodziną zachwyciła nas wszystkich. Na zakończenie turnusu wręczyliśmy jej skromny, dość nietypowy dowód uznania jej starań względem nas. Wierszowane podziękownie, oprawione
w ramkę można zobaczyć na zdjęciu poniżej.

Dokumentem z naszegp pobytu są załączone poniżej zdjęcia i filmiki.
Zdjęcia moz-żna przeglądą, a po otwarciu kopiować wedle własnego uznania.