Wiosenny spacer

Trasa :Pierzchnica - Maleszowa - Straszniów - Góra Gulońska - Pirzchnica
           dn. 17.04.2018

Chłodny, pochmurny ranek trochę zniechęcał do wyjścia z domu. Niemniej kto się wybrał na wędrówkę z pewnością tego nie żałował.
Słoneczko co prawda nam się nie pokazało ale kwitnące krzewy, śpiewające ptaki też cieszyły nasze zmysły.

Po zieloną borowinkę.

Trasa: Posłowice - przełęcz "Pod obrazikiem" - Biesak - Białogon
  dn.27.03.2018.

Wielki Tydzień, do Świąt Wielkanocnych tuż, tuż. Wycieczka piesza po lesie to dobra okazja do zebrania trochę "zielonego" na świąteczne dekoracje.

Leśny spacer przez Zielone Płuca Kiec

Trasa: Miedziana Góra - Tumlin - Grodowa Góra - Dąbrowa   dn.13.03.2018

Nasza wiosenna wycieczka rozpoczęła się w Miedzianej Górze obok hotelu "Stodółka". Trasa prowadzila głownie lasami, które w tej okolicy nazywane są "Zielonymi Płucami Kielc". Słońce i wiatr nie wysuszyły jeszcze duktów leśnych więc trzeba było być dość uważnym na błotnistych ścieżkach.

Ze słońcem po drodze

Trasa: Sieradowice - Śniadka - Tarczek - Bodzentyn

Z każdym tygodniem przybywa wędrowców. Tym razem uzbierało się nas 37 osób
Szliśmy głównie otwartym terenem. Na początku trasy silny wiatr z małym mrozem trochę nam dokuczał. W południe zrobiło się miło i przyjemnie.

Rajd Walentynkowy

Trasa: Czerwona Góra - Zelejowa - Góra Rzepka - Chęciny

Obserwując nasze rajdy piesze można powiedzieć, że rychło będzie koniec zimy. Z każdym tygodniem przybywa piechurów. Oko opatrzności nad nami czuwa zapewniając dobrą pogodę do wędrowania.

Zimowe trasy piechurów

Trasa: Czerwona Góra - Góry Zgórskie - Słowik  dn.30.01.2018.
Pogoda nieco pochmurna ale 20 osób stawiło się w punkcie porannej zbiórki. Środek zimy, śniegu na polach niewiele, w lesie - prawie wcale.

W krainie Tetrapoda

Trasa: Zagnańsk - Zachełmie - Jaworze (dn.16.01.18)

To był interesujący dzień. Wyszliśmy z domu mroźnym, wiosennym rankiem a wróciliśmy zimowym popołudniem, to niezłe przyspieszenie klimatyczne. Porywisty wiatr był trochę dokuczliwy ale wędrowcy ze Świętokrzyskiego UTW są na takie warunki pogodowe przygotowani. Co prawda druga, zapasowa para rękawiczek bardzo mi się przydała.

Zobacz cały wpis

Suków Piaskownia - Cedzyna zalew (dn.11.01.18)

Wybraliśmy się na trasę z Niestachowa do Sukowa ale w autobusie nastąpiła nieoczekiwana zmiana
 i wędrówkę rozpoczęliśmy w Sukowie - Papierni aby  wzdłuż zalewu (dawna piaskownia), pięknym lasem dojść do Cedzyny.

Rajd noworoczny

Na pierwszą w Nowym Roku 2018 pieszą wycieczkę wybrała się spora, ponad 20  - osobowa grupa seniorów. Przewodnik poprowadził nas trasą od nowej pętli  autobusowej na Czarnowie (linia MZK nr 18) przez Pietraszki> Dobromyśl> Janów  do Jaworzni.

Wigilijny piknik.

Grudniowy, prawie wiosenny dzień zachęcił sporą grupę osób do wspólnego świętowania wigilii Bożego Narodzenia na leśnej polanie. Łagodną trasą, ścieżką przyrodniczo - leśną "Leśne ABC", wędrowaliśmy z Niewachlowa przez Jeziorany  do leśniczówki Gruchawka.